2013/02/25

tider

Jag har sportlov och försöker njuta av varenda sekund. Det är så jäkla skönt verkligen. Det känns ungefär som när man spänner kroppen det allra hårdaste man kan och sen slappnar av helt.
Och så otroligt välbehövt är det. Insåg inte det förrän nu. Jag har vilat och varit ute i solen och gjort sådär lagom mycket saker. Jag var hemma från skolan i onsdags torsdags och fredags pga överstressad och var tvungen att skriva grejer hemma. Blev av outgrundlig anledning bara tröttare och tröttare och på torsdag eftermiddag när jag ändå gått på 3 timmars projektpresentationer inkl. min gick jag hem och skulle plugga tyska till fett prov nästa morgon men kunde inte hålla mig vaken och sov i flera timmar. Sen var det liksom kört. Så i fredags tjuvstartade jag väl lite kan man väl säga, och hade en lugn dag.

På lördagen färgade jag mest håret, blev jättesnygg och gick ut och firade Bella på hennes familjs ölställe (så naaaaaaajs med öööööl!!!) och sen tivoli såklart. Denna eviga skitklubb som man ändå alltid hamnar på och aldrig spelar de musiken man ber om. Senare = NEVER.




I söndags, alltså igår, började jag med att gå ut å åka pulka med samtliga yngre syskon + pappa. De hade kirrat en isbana i Tegnérlunden och det var så kul! Till och med pappa åkte. Jag gjorde mig så jävla illa varje gång pga åkte på rumpa, lår, armbåge, händer istället för stjärtlapp. Har nu har små stolta blåmärken här och var och hade typ träningsvärk igår. Lite oroväckande hur lite jag rör på mig kanske. Efter pulkaåkningen gick det inte att höra nåt när man pratade i min telefon förutom i högtalare i några timmar men sen funkade det plötsligt igen på kvällen så det var ju skönt.




Sen hängde jag med Fritjof och åkte till min mamma och fixade saker och sen skulle jag träffa Paula och gå på bio. Vi gick på världens minsta, Grand på Sveavägen, och såg Beasts of the Southern Wild. Den var häftig i betydelsen cool och medryckande och lite jobbig. Men fyra toasts. Grät nästan en gång men kan ju inte riktigt gråta på bio så det gick inte. Sen stod vi utanför och pratade i kanske fyrtio minuter om allt som hörde ihop med allt och det var nog det bästa. Paula upplyste mig bl.a. om att bieffekter av p-piller kan komma först typ 3 mån efter, suck. Jag som trodde jag var immun eller nåt. Pallar inte grejer som minskad sexlust, då är det ju fan inte värt det, då slutar jag nog.


Idag kanske man ska ta och plugga. Måste även förnya mina p-piller och lämna cv och planerade att baka bullar. Får se om något av detta faktiskt händer. Jag har i alla fall fixat pretty nails.



(Skrev detta när jag fortfarande låg i sängen, produkt av dagen blev göra veggie burger till frukost, hämta på dagis, bullbak med Fritjof, äta middag, dö i sängen.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar